hundtassarna

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

20061020-20091128

Av Marie Björklund - 29 december 2010 20:49

nu är det prick 1 årsen och 1 dag sen min bästa vän fick somna in i en bensjukdom.


en sjukdom som plågade han ordentligt. man ska inte minnas slutet man ska minnas allt det goda , men jag minns allt med gott vått och tort.


när chess tvär ändrade i humöret KRAFTIGT det sista halvåret då insåg jag att något var inte rätt. han markerade mot valpar som aldrig tidigare gjort. han var en helt annan hund. det han däremot ALDRIG gjorde tack och lov för de , var att bita människor trots sin smärta. han visade dock tydligt när man handskades med han morrningar .


sen dem sista dagarna , trots kraftig pådos av kortison och special foder och massa andra tabletter fanns smärtan med oss.. det gick inte längre skutta runt omkring eller varamed hundar han trivdes med..


jag är glad idag att min bästa vän får somna in samtidigt som jag ångrar de...

men minns fortfarande den dagen vi äntligen fick till dig på lydnads planen. jag hade äntligen kommit på knepet att få oss fungera . och vi tog äntligen uppflyttet till 3an med en jävla bra poäng.


tyvärr han vi inte starta den klassen. men i mina ögon var du alltid en champion. för du erövrade allt. svartsjukan fanns runt om oss. och därför är jag så glad vi visade dem jävlarna. du finns med mig varje dag älskade vän och ljuset ska fortsätta brinna för dig som det gjort 1 år ! vila i frid och ta hand om min pappa där uppe i himlen   



    

 
 
Linnea

Linnea

29 december 2010 22:22

Det är så tråkigt när dom blir sjuka och man måste ta beslutet. Det du skriver om chess påminner om min Bira. Hon var för mig champion även om vi inte nådde dit, min bästa vän. Tur man får ha kvar dom i minnet iaf :)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=ladylinnea

 
Ingen bild

Syrran

30 december 2010 10:21

Ja en tår faller ändå bara jag läser. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Björklund - 23 juni 2011 15:37

På grund av den dåliga funktionen att mobil blogga här anslöt jag mig till Wordpress. Samma namn men annn sida:) så gå in på http://hundtassarna.Wordpress.com . Ha det alla...

Av Marie Björklund - 15 juni 2011 19:24

Detta blir ett mobil inlägg och säkert jobbigt och läsa . Min dator har bror så jag är fast med telefonen:) Mycket har hänt . Jag har gjort godkänt inträdesprov för bevakningen med maddox och vi har även varit på intervju jag och han för hund...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 21:40

Ikväll bestämde jag och hanna för att spåra , så medans hon var och tävlingssprang så tog jag och sambon och la ut spåren , jag la maddox och essies spår och Husse tog ixas spår.   maddox spår låg det 4 pinnar + en slut pinne i spåret. vi gick ...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 13:59


shiit vad det händer mkt nu i juni.   Jag bestämde mig förra veckan att gå en bevakningskurs med maddox som försvarsmakten håller i luleå. på torsdag blir det inträdesprov.   jag har också sökt skola , som lärare . får se om man kommer med ...

Av Marie Björklund - 1 juni 2011 22:46


ibland tappar man ju motivationen till saker och ting även hundträning. Jag föll ganska hårt och tappade motivationen för alldeles mkt. tog inte hand om mig själv , slutade gymma , slutade löpa och jag promenerade knappt. gick det jag var tvungen f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards