hundtassarna

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

SÖK

Av Marie Björklund - 19 maj 2011 21:17

idag är jag så otroligt nöjd över mina såkallade hunder :)


började med lydnad på maddox , körde idag fotgående med störning att ha en leksak rakt utanför honom och han skulle hålla fokus på MIG! . gick awsome! :) tack bästa Martin för tipset!


sen tog jag och körde mer koncentration och ställde kravkravkrav! :)


efter det körde vi lite framförgående och idag körde jag inte ställande. fan min hund kan ju! har jag den ´bästa mallen ivärlden? ehm ja! jag är så otroligt glad att jag valde en malle från denna kull!


sen tog jag ut ixa och körde lydnaden med henne , tog och körde fotgående som gick ok. inte bäst men helt ok. sen körde jag inkallning med S och L . gick `SUPER. 10 som vanligt :) sen körde vi lite budföring med hanna och det var också helt ok när hon började tänka :)


sen satte jag henne i bilen och tog ut mallen igen och körde sök. hade gömt en gummiboll i kundvagn. det som var de svåra var att kundvagnarna stod i varandra som dem gör på affärer så för att markera måste han krafsa och lägga sig!


hurrudu. INGA problem! inga möljökänsliga saker där :)


efter det så gömde jag det i ett släp med galler runt sig.

han sprang runt runt runt och visste inte vars lukten kom från . men när han visste hoppade han upp och markerade. komenderade ligg då vi träna liggmarkering . underbart gjort av honom . så jävla duktig hund! :)


jag är som sagt var helt jävla nöjd med träningen ! :) nu sover dem sött här

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Björklund - 23 juni 2011 15:37

På grund av den dåliga funktionen att mobil blogga här anslöt jag mig till Wordpress. Samma namn men annn sida:) så gå in på http://hundtassarna.Wordpress.com . Ha det alla...

Av Marie Björklund - 15 juni 2011 19:24

Detta blir ett mobil inlägg och säkert jobbigt och läsa . Min dator har bror så jag är fast med telefonen:) Mycket har hänt . Jag har gjort godkänt inträdesprov för bevakningen med maddox och vi har även varit på intervju jag och han för hund...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 21:40

Ikväll bestämde jag och hanna för att spåra , så medans hon var och tävlingssprang så tog jag och sambon och la ut spåren , jag la maddox och essies spår och Husse tog ixas spår.   maddox spår låg det 4 pinnar + en slut pinne i spåret. vi gick ...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 13:59


shiit vad det händer mkt nu i juni.   Jag bestämde mig förra veckan att gå en bevakningskurs med maddox som försvarsmakten håller i luleå. på torsdag blir det inträdesprov.   jag har också sökt skola , som lärare . får se om man kommer med ...

Av Marie Björklund - 1 juni 2011 22:46


ibland tappar man ju motivationen till saker och ting även hundträning. Jag föll ganska hårt och tappade motivationen för alldeles mkt. tog inte hand om mig själv , slutade gymma , slutade löpa och jag promenerade knappt. gick det jag var tvungen f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards