hundtassarna

Alla inlägg under november 2010

Av Marie Björklund - 29 november 2010 21:08

hujja nu harj ag sovit totalt 9 timmar på 2 dygn. jag är helt trött och slut i min kropp.. finns ingen energi och när jag sitter här och skriver känner jag att mina ögon kommer somna.


jag var tvungen på hemfärden idag sjunga högt för mig själv för att inte somna. har aldrig varit med om något värre. jag körde full kyla men vaknade aldrig till mig.


nu är jag hemma levande och mina hundar har oskar äntligen tagit.


jag var tvungen ta ledigt från jobbet idag pågrund av att maddox var opererad och han var stressad så fort jag lämnade han för att gå på toa. jag insåg snabbt de är absolut ingen ide lämna honom. han är otroligt tytt till mig igenförelse vad han är med oskar så snabbt gjort . jag stannade hemma och oskar fick plugga i lugn och ro.


maddox knöl vet dem ännu inte vad den är och när jag frågade om en tumör så kunde de vara de ja.. men den är skickat på analys och nu håller vi tummarna att de inte är de.


sen kan jag itne använda halti just nu.. konstigt? neej..


men efter att titta på en anti dragsele som är designad av swedish dog design.

den gör inte ont för hunden , den stryper inte åt hunden på något sätt. utan du har på den som en ungefär vanlig sele bara att ringen sitter framför bogen och när hunden drar får den inte kraft att dra.. den är helt underbar. jag har prövat den lite men ännu inte hunnit få den underbara känslan ännu som alla andra . men min syster provade den och hon vart helt såld! och när hon är såld på något ja då är de fan bra!


så jag ska nog absolut däcka ett tag sen ska jag pröva promenera lite med den .


hoppas maddox slutar gnällaoch vara orolig så jag kan sova inatt. jobb imorogn måste jag ! behöver pengar.


ha de gött

      

Av Marie Björklund - 27 november 2010 16:48

åhh så mysigt. vaknde av att älsklingen strök mig på ryggen. myyyys!


sen har vi handlat hela dagen och han sa gulligt. "om du vill ha dig en korv i baguett så ta de jätte gärna älksling. men jag är itne så sugen på de" nåå sötnöt.


sen har jag sytt gardiner hela jävla dagen och julpyntat. nu ska de blir massa ännu mer mys och sen ska jag tyvärr rulla mot jobbet:)


Piteå town tomorrow


  

valde självmant att fota rummet så här mörkt då de blev finare:)


    


tack och hej

Av Marie Björklund - 26 november 2010 10:46

brr jag måste ju säga att jag + vinter = förbannad ;)


jag har tyck om vinter i flera härrans år men iår var det något som bara slog mig och jga vill inte ha vintern.jag har trivs så förbannat bra med våren och liknanden . för det har varit mycket spår . sen har vi kört sök , lydnad osv. jag menar det har baar varit hur underbart som helst. lagomt kallt och lagomt varmt. helt i min smak.


men nu måste jag klä mig plus mina hundar . för maddox han har inge underhuds fett vilket leder att han fryser. ixa hon är bara allmänt klen så hon fryser.


idag står tempen på 15- grader. och det är kallt..


för ett tag sen köpte jag maddox ett nytt vinter täcke då han frös i BoT . detta nya täcke var mycket billigt men myycket fint! det är lika tunt som BoT men insidan består av ett flis matrial som antagligen gör att maddox inte fryser. för med detta på har jag inte märkt någon som helst tendens till att frysa. och när jag känner med handen under efter en promenad så märker jag ju att han är varm också.

ixa kör jag med 2 st BoT och trots detta fryser hon ibland. jag känner även under det att hon är något kall.. så är BoT så bra som det verkar? jag kommer absolut fortsätta köra med det , men kommer nog köra ett extra täcke till hunden som inte är så dyrt.


      


259 kr gick detta fina täcke på. på Lantmanna. tips!!

Av Marie Björklund - 24 november 2010 11:26

oj min dag har varit hm händelserik på många sätt. och visst har jag grubblat och tagit en dusch och verkliegn tänkt . och nu när allt kommer sig kring allt så är jag glad att min skratt inte har övergett mig


sen har jag insett att mina älskade skin vantar har gjort sitt.. dem är iskalla och fungerar inte. ska nog leta fram mina älskade tumvantar som jag köpt på barnavdelningen . dem är jävligt varma. nog bryr mig sig om barn mer de ska jag då säga!


nu ska jag ändra lite i mmin planering under vintern. och de blir att satsa på maddox och skrota ixa. nää skojja. men ixa och jag ska ta en paus och maddox och jag sa ta och träna stopp komandon och brytnings komandon. de behöver vi. och vi ska fan i mig greja de. jävla förbannat för vi är bäst! ^^


nu kommer lite bilder på älskade räven


      

Av Marie Björklund - 23 november 2010 12:26

ibland blir man så jävla trött.. på HUNDARNA! att dem aldrig kan lyssna eller läar sig någon jävla gång. . .


ixa är duktig hon kan och jag vet. men idag säger ixa att hon varken är duktig eller kan eller vet. och jag blir så jävla förbannad. det jag har lust med uppriktigt sagt är att ta henne lös en hel promenad tillsammans med maddox bara för att får träna tillbaka den lydnaden jag en gång hade på henne. jkävla fucking ful hund! ;)


sen skriker jag ligg åt henne och hon sätter sig och maddox vad gör han? jo han tar åt sig som en jävla gris och tvär lägger sig >.< hunnndar igen?!


nä jag ska nog fan ta ut dem 2 på en promenad snart igen och sen ska jag längta tills dem växer upp. jag menar hur svårt kan de vara att ta och lugna ner sig en smula?


sen vill jag maddox ska blir 1 år så jag kan höft röntga saken så att jag senare kan börja dra. fan vad jag längtar. vi drog med lilla essie idag och de var så förbannat roligt.

Av Marie Björklund - 20 november 2010 23:10

nu raderade jag allt jag hade skrivit.


vi kör in några dåliga bilder här i bloggen istället.


  

Hanna och hennes hund Essie. ( godkänt L-test ;) )


    


och mina dårar känner ni ju :)

Av Marie Björklund - 14 november 2010 21:24

Ja söndag. Avnjutit en dag på jobbet . Trött och less. Men så är det i jobb ibland. Det är ju farsdag idag. Den tuffaste dagen idag på länge. Efter pappa gick bort för 2 månader sen har jag kämpat att stänga av mig. Lyckades fram till idag. Alla åker och firar sin pappa alla pratar presenter. Vad gör jag? Jag flyr.. Flyr åt andra hållet och undviker tt vara i kontakt med någon som har en förälder att fira. Men var detta inte Depp blogg. Såjag har väl något roligt. Mitt liv snurrar upp och ner ibland bra ibland dåligt. Men nu går det bra. Många nya kompisar och mycket hund träning. Det är snö och november tjihoo( hatar snö) haha . Min syster fyller på tisdag och Oskar på fredag :) syster fick av mig en tidig present och det var hennes nya vinter skor canada snow för 1300 kr. Värd det är hon:) men fan om hon inte tar hand om dem;)Nu ska jag ta ett bad och slumra till. Upp och promenera med Hanna imorgon:)

Av Marie Björklund - 13 november 2010 09:59

Maddox: men vilken morgon. matte var ju för fasiken snäll idag :) hon hade ju med sig en leksak till mig. och sen kommer de en läskig vagn och en unge så då plockar hon fram en jätte rolig leksak och jag tittar jätte fint på den! så då kastade matte den så jag fick jaga den. :) fan vad snäll hon var!! världens bästa.


sen tog hon bort den och frågade den lilla gustav , oskars lillebror som ligger på 35 kg om han ville gå med mig ^^ tihihi. jag smider planer. jag började jätte fint och sen känner jag ju att hon har lagt en lliten fis i mitt koppel så jag tar sats och drar han rakt ner i diket ^^ och han hade bara ett par sneakers på sig MOHAHA.


 men sen började han säga till mig och jag blev tvungen gå vid sidan.. dumma han.. men jag han ju ha lite roligt mohahah.


Ixa: matte var den elakaste i världen idag. hon ger MIN leksak till maddox? inte till mig. sen så låter hon någon annan hålla i mig så jag inte ska lyckas dra fram och ta den av maddox. hon är den elakaste i världen. sen tvingande hon på mig världens fulaste täcke. tror hon inte jag har päls eller vad? ...


varför får den tjocka fula som inte gör annat än gör illa folk och har sönder saker MIN leksak? VA?! jag förstår inte. åhhhhh.. matte du ska nog allt få se ... jag ska smida mina planer under tiden du är¨på jobbet idag din dumma kossa   


så här arg är jag just nu!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards