hundtassarna

Alla inlägg under november 2010

Av Marie Björklund - 12 november 2010 14:35

hoho. hipp hura för här kommer lilla jag idag. och vi alla ska vara glada idag :)


matte är elak.. som ixa säger. jag hoppar på matte i sängen , jag bär omkring hennes saker. jag har varit snäll och till och med gjort vissa av hennes saker finare fast hon säger att det är helt förstörda och att jag snart får flytta hem till krokasmeden? blir lite ledsen i ögat när hon tycker allt jag gör är dumt :(


sen så när vi promenerar är ju de bästa att ta sats och dyka med hela kroppen och ansiktet i snön. men inte tycker matte de . för ett slit tillbaka får jag och sen måste jag gå vid hennes sida...


sen är matte otroligt lat idag. hon har aldrig varit så här. vi brukar jämt varit ut meed henne den här tiden 4 lång promenader. men idag har vi varit 1 lång promenad bara :( och sen åker hon iväg jätte länge och lämnar mig med äckel husse. jo förstår ni. jag och han gillar inte varandra särskilt mycket.


han tvingar mig göra massa saker fast jag inte vill och sen brottar han ner mig på golvet och håller fast mig så ixa kan bita mig. jag tycker matte är absolut mer rättvis. hon låter mig hoppa och krama henne när hon kommer hem. och slicka henne i ansiktet . hon goar med mig mer. :)


sen gick husse ixa och matte och la sig igår. det dem hade gjort var att lägga ett kompost galler på golvet in till sovrummet. och jag vill inte gå på dem. jag är rädd att dem äter upp mig.. men dem sa att vill jag komma in och sova med dem så måste jag gå på de. så jag blundande samtidigt som jag sprang allt jag kunde och smack sa de så var jag i sängen hos matte. fick beröm sen utskällning för jag hoppade i sängen. ALDRIG är dem nöjda ....


HEJDÅ :)

  


en glad matte en gång i tiden...

Av Marie Björklund - 12 november 2010 09:48

Matte muttrade något om " förbannade hund j*vlar" men förstår inte vad hon menar. sen sa hon att hon skulle absolut inte blogga för henne syster jenny har tydligen sagt något om att vara posetiv.


jag tror ärligt matte har vaknat på fel sida av sängen idag?


sen så är ju jag och maddox tock förälskad i snön som kommit och vi hoppar och flyger fram och nog känner vi att kopplena sträcks men vi bryr oss inte. för matte står ju fortfarande på 2 ben. . sen tror jag inte hon behöver klä på sig så mycket för det ryker jämt om henne när vi är ute och går. ?


sen skulle vi möta en hund och jag hade bestämt att jag skulle gå fram till den. sen skriker matte något i stil med " förbannade ixa nu f*n skärper du dig för jag har nog med den här besten som vill fram och hälsa." och hon behöver inte skrika! hon kan bara ¨låta oss 2 gå fram och hälsa tycker jag snällt.


så nog kokar matte ännu mer .. jag vet inte vad jag ska göra med hon. hon är ju så jobbig. att hon aldrig kan vara snäll någon gång? :) behöver ändring i beteendet här!


ha de bra. får se kanske blir jag som fortsätta blogga här? för vem vet hur länge hon är sur.


ps. nu kom husse hem JIHOO vad roligt.

  

Av Marie Björklund - 11 november 2010 17:54

nu rullar livet på och vem vet kanske en vändning?


iaf jag tatuerade mig för första gången i mitt liv. jag slog på stort och gjorde 2 st tatueringar på en och samma dag. vi började med min stora tatuering som är på hela undersidan av armen. det är då " du erövrade världen" fast på engelska med fina små hundtass avtryck. den är då tillägnad chess som gick bort för snart 1 år sen.


sen tatuerade jag in pappa på mitt ring finger fast på högra handen. jag har ju förlovningsring på vänstra . men en ring på ring fingret tycker jag symboliserar kärlek och de var de jag hade för min pappa. så den åkte in på högra handen .


visst är jag sugen på en tredje trots den outhärliga smärtan. men det var så otroligt underbart att få dem gjort fast jag hade bara velat abryta allt.


maddox har gjort STORA framsteg. vi har börja köra skydd med främande människor. han har bara tagit bit ärmen och stockar utan problem. vi har börja klappa i ansikten och vifta med koppel i luften utan som helst problem. inge aggresion och inge släppningar. jag är förbannat stolt. och jag börjar tro på att han kan bli den fina hund jag hela tiden trott.


  


inatt fick min syster 10 st hela förbannade små skit hundar :) grattis. och visst vill man ju ha . men nej det räcker med mina 2 små äkeln. ;)

  


Over and out for this time.

Av Marie Björklund - 7 november 2010 22:13

WOOW. okej jag måste säga de vart inte riktigt som jag förväntade mig och kanske lite bättre upplägg hade jag tyckt från min sidan. men jag har ändå tagit in skit mycket och trots några års erfarenhet så har ännu mer öppnas in och jag kunde suga in mig information! :)


vi har kört: spår , sök , figurant arbete, patruellring , lydnad . ja you name it!


jag har dock inte kunna sova som jag velat.. sambon var borta och sen jobbade jag natt för gick inte få mitt pass bortbytt...


ja jag tänkte ta en kort resum om ALLT.


Spår: haha jag personligen har aldrig spårat med maddox. det har husse skött och har han skött de bra ? jo som fan. det var en annan som fick gå maddox spår. han spårade spåret klockrent. men missade ALLA pinnar. men han tog spåren över stockar och stubbar och även fast en hare korsade hans spår klarade han de. det som gick för föraren bakom han flög in i träd och jag har aldrig varit så förbannat livrädd i hela mitt liv. haha ( han är nå förbannat stark den oxen )


sök : överförväntan. nog trodde jag  att han skulle hitta perosnerna. men jag trodde INTE han skulle reagera så bra som han gjorde med tanken på bakgrundarna . men han skötte sig förbannat bra båda skicken. han sprang rakt och med nosen i luften. kanske en framtid?


Lydnad: ja lydnaden vet jag vi har att jobba med . men fick tips , vissa bra vissa dåliga. men just ställande tipsen var mycket bra. så där ska vi träna förbannat med stadga!


Figurant arbete: här gick de ut på att maddox skulle lite likt skydder springa mot en människa och bita i bit stock eller skyddsärm. vi valde skyddsärm. hallå han är en malle och en stor en.. haha . han skötte det jätte bra. det vart lite obehagligt när människan höjde handen ovanför honom. vart lite rädd. men snabbt fattade han att hon var inte elak och tog henne från alla håll och i dunder fart! han har en ljusframtid!


sen det sista jag han med på lördagen var ju då patruellrings övningar.

maddox skötte sig KANONERS! mitt fel mycket HAHA men trots mina fel gjorde han de mycket bra. han var lite tveksam i skogen när människan utmanade honom med att luta och stå still. maddox skällde till stannade och tittade på människan. sen började ju människan fly. och de fick den inte så maddox sprang efter och tog henne i armen MOHAHAH. ( de var en bit arm )


andra gången gick de ännu bättre och jag skötte mig ännu bättre ;)


helheten i helgen? skit bra. maddox har utvecklas så otroligt mycket på den korta helgen. och som jag sa till mina kära grupp arbetare och mina lärare " kan han utvecklas så här mycket på en sån kort helg så vet jag vi har en framtid ihop " och när alla höll med om utveckligen så är de ännu roligare.


frågade även om maddox har en framtid inom TJH och det hade han definitivt. jag fick tips om att fortsätta kämpa med att kampa med andra ämnniskor så kommer han bli en super hund. de är jävligt roligt att höra från en erfaren människa!


NU KÖR VI FÖRFAN!


  

Av Marie Björklund - 5 november 2010 07:24

nämen shiit. är de november jo de är de ju ;)

har vi snö? njet . men inte är jag ledsen för de. jag älskar när det är lite kallar men ändå asfalt :) så för mig gör de ingenting.


igår drog jag iväg till måttsund för att träffa Marie och hennes schäfer innan vi skulle dra till F21 för utbildningen.


ixa gjorde sina moment gode bra , men inkallning med stå och ligg tjorvade hon med. hon vägrade lägga sig ! haha lill hoppan.


maddox gjorde TOPPEN ifrån sig. jag och maria bestämde att våra små valpar skulle gå fot och möta varandra. och det gjorde vi. tog först koppel några gånger det gick bra. sen tog jag utan koppel gick med absolut bra. sen gjorde jag en läggande under gång nrä vi möttes och det gick ju he med bra!


sen la jag en plats på honom sen gick jag iväg och gosade på hennes hund och pratade med maria. bara för att se maddox ligger vilket som. HAN LÅG HAN LÅG HAN LÅG! tror säkert över 2 minut låg han , hag tog ju inte tid. men HAN LÅG HAN LÅG! :)


träning är lycka.


Idag ska vi till f21 och stalla in hundarna. dem som sover där har redan gjort de , men för mig gör jag de idag som pendlar :)


nu ska jag äta och träffa min nya hundkompis så hörs vi och syns :)

Av Marie Björklund - 4 november 2010 09:46

när klockan ringer på mornarna och jag kan bara t´änka " fan vill somna om , jag tar den korta promenaden med hundarna innan jag åker till jobbet " dock har aldrig mitt samvete plats för det ,så upp stiger jag och efter varje promenad är jag så nöjd och glad att jag verkligen gjort det.


men denna morgon var något. jag ville verkligen inte upp och trots båda hunadrna mot sin förbjudan hoppar upp i sängen och på mig går jag inte upp! JAG VILL INTE UPP!


men en plan jag fixar och upp stiger jag men något försent. jag kör helt enkelt utan smink och utan att duscha denna morgon.


jo men tack.. nu är jag glad promenaden är överstökat men vet ni hur trött jag kommer vara på jobbet? jag har int fått min morgon dusch :| men tur är ju att jag inte har smink så då kan jag klia mig på ögonen ! :)


ikväll blir det tjänstehundutbildning med maddox och jag längtar som bara den. tyvärr är inte lilla ixa anmäld :(

Av Marie Björklund - 3 november 2010 20:41

shiit nu har jag jobbat 11-14 och 15.45 till 2030! nu är det gjort.


har min dag varit bra? nej rent åt helvete! :) men ni kan skratta åt den! :)


börjar med att skälla ut telia och när jag gör det då låser jag bilen och samtidgt stoppar in maddox i bilen. ni förstår min kofurt kan vara öppen fast bilen är låst. och i detta fall var det de. när jag smäller igen bilen med hunden i så kommer ajg på att nyckel fan är INNE i bilen med maddox... panik ja? min hund är inlåst.

Sambon kommer in med bussen och fixar de.


när jag går då och fortsätter jobba så ringer sen sambon och medelar att maddox har bitit sönder sitt back on track. tack .. som tur bara alla plats grejor INGE av tyger. tack min underbara hund....


fick utskällning av kunder på jobbet. ja jobbar man inte inom de själv så vet man faktiskt intehur allt fungerar och varför de tar tid. men jag log bara och tänkte lite arga tankar för mig själv som jag sen svalde.


thats was my day. nu är det middag och jag är fan SLUT. imorgon är det läger. men innan de ska jag absolut ta en ixa dag. maddox blir det kvällen och hela helgen.


HA DE BRA

Av Marie Björklund - 2 november 2010 23:15

jo tack har redan blogga idag men äsch snör in ett till inlägg;) så posetiv som jag är :)


jag vet att jag inte har de coolaste jobbet . men om man trivs så spelar de absolut ingen roll och det gör jag så det spricker om det! än så länge ;)


min viktned gång går inte så bra. jag tar min shake och jag räknar kalorierna. men tycks inte gå ner i vikt.. äsch bara dålig dag i mitt huvud :) kanske blir bättre med tiden?


jag beslutade mig idag när jag kom hem 22.30 att jag ides inte promenera med hundarna , utan vi drog på en spring runda på 4 km ! och SNABBT gick det. med kalven brevid sig går de dunder snabbt:) roligt


sen måste jag erkänna att sen jag klippte mig och färgade håret , har jag ett självförtroende som står på TOPP och de är grymt roligt. det var verkligen jag ! ska snart ta mig till frissan och klippa till det lite grann:)


men vi avslutar väl med en bild då :) ha de bra och just ja. TUSEN tack för komentarerna om min header. jag älskar den och de är något med den. den fångade just DET i bilden! (förlåt lång inlägg jenny )


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards