hundtassarna

Alla inlägg under april 2011

Av Marie Björklund - 25 april 2011 23:02

idag så jobbade jag ju ett super kort pass. känns som man bara hinner komma till jobbet så slutar man. men det är väldigt skönt när det är så .


sen efter slutet av passet drog jag till boden för träning. drog ett spår som sanna la ut. spåret i sig var väldigt svårt och precis innan jag ska gå det kör det massa motorcross på mitt spår , men jag drar en chansning . men i min besvikelse så misslyckades han..


när han väl kom på spåret igen så spårade han grymt bra! men sen tappade han och det var där dem hade kört igen..


tyvärr men jag får inte vara ledsen , han är ung och spåret var SUPER svårt så ja jag måste ändå vara nöjd. men jag bröt spåret då det inte var någon ide.


efter det släppte vi hundarna på ett sandtage och underbart var de. men maddox har blivit så jävla olydig haha ^^ trotsen kommer och gå och det märker man verligen. det är så otroligt tydligt.


sen när jag kom hem tog vi det lugnt. jag hade ju en trött hund som behövde sista vilo stunden.


däremot ville husse att jag skulle följa med ut då han skulle springa , men eftersom jag inte är helt frisk så vågar jag inte träna . så jag tog cykeln med maddox vid sidan . cyklade lugnt så var ingen fara för den biten. det jag riktade nu på med maddox var att han skulle springa vid sidan och jag skulle kunna ha båda händerna på styret samtidigt som jag höll kopplet och det lyckades jag verkligen med! visst nog trotsade han lite där med , eftersom jag fick "påminna" honom om vissa grejer. och 1 sväng när han bestämde sig för att tvär rycka mitt i en kurva .. ja då var vi inte så överrens :) men sen så lugnaden han ner sig och sprang bra :)


så när ixa kommer hem ska jag träna in det på henne med och sen cykla med båda 2 samtidigt :) de är mitt mål iaf :)


ha de bra alla så hörs vi


tyvärr kan jag inte bjuda på några bilder från idag ...

          

Av Marie Björklund - 24 april 2011 22:51

jag har invigt spår med maddox och han är duktig men han är fartdårig.


men jag gillar hans attityd i spåret och med rätt vikt och träning kommer han nog bli riktigt bra.

vi ska göra våran tävlingsdebut snart i spår och det ska bli härligt. förutom våran debut är det min debut i spår tävling så jag är grymt nervös. jag har gjort debut med ixa i rapport . men det är ju en annan femma ;)


sen ikväll så invige jag och sambon inlines med maddox :)

för att vara nybörjare så var han riktigt duktig väldigt duktig.


nu ska jag fortsätta min rysare film... fan vad äklig film..


 

PM

Av Marie Björklund - 20 april 2011 10:13

jippi. har äntligen fått pm för MH nere i varberg!


ska bli så himla kul att träffa så många från samma kull! so lovley !


och det som kommer blir ännu roligare vet ni va de är ?  jag får igen MIN ixa. ;) inte lollos och stefans ixa utan MINMINMIN IXA :D åh vad jag saknat denna älksade krabat! när hon kommer hem är det hård träning på ALLT och så ska  vi tävla innan nästa löp börjar! ska bli så förbannat roligt!! :)


idag blir invidning av spår.


men först jobb . 11-13 ha de alla½

Av Marie Björklund - 19 april 2011 23:35

Oskar tog cykeln och jag och maddox SPRANG! haha lata husse. men vi tog bara en 3 km runda :) inte ledsen för de. jag är inte helt frisk så . jag är nöjd!


hoppas bara denna förkyldning slår ut någon jävla gång. jag är less på "vänta" på den.


imorgon ska jag och maddox spåra för att se vars vi ligger till . eftersom jag anmält mig till spårtävling så borde jag väll börja kolla vars vi ligger till i det hela :)


ha de bra !


over and out for THIS time ;)


 

Av Marie Björklund - 18 april 2011 20:53

Nu har jag äntligen visat mig ute på tävlingsbanan med maddox! och jag är så taggad att tävla igen med honom.


vårat mål var platsen och tandvisningen , och varför enbart det? jo för jag har aldrig lagt med främande hundar och mella alla hundar men han låg och jag kände inte ens att han ville resa sig.


tandvisningen hade vi vårat mål pågrund av sin osäkerhet han har ibalnd mot människor och eftersom dommaren var en kille så vart de lite ja.. men maddox pussade honom och älskade honom. han var jätte söt !


poängen:

platsliggning : 9 - dk på uppsättande

tandvisning: 10

linförighet: 8 - DK

läggande under gång: 8 - pos och sent läggande

inkallning : 9.5 - avslut

ställande: 0 - lägger sig

apporten: 0 - förflyttar sig ( maddox hoppade glatt jämnfota upp och skakade på apporten och satte sig sen fot)

hopp över hinder: 0 - han tjuvstartade .

helhet: 8


haha maddox var störtglad , störtokig och störskön .


jag kommer ta igen det och eftersom vi hade mkt fina poäng förutom nolloarna så tror jag vi kommer klara de nästa gång.


det jag måste komma ihåg är att ALDRIG belöna honom på tävling. låter knäppt. men maddox blev som en tok när jag belönade honom! och en sån energi!


hur kan jag ha sån tur att jag lyckas få båda mina hundar så jävla energi fulla och sån energi ? att ha hundar som man måste dämpa så hårt och sånna hundar man inte kommer behöva belöna på tävlingar? att de lönar sig gott i eliten sen!


TACK Lollo och stefan för dem bästa hundarna! jag är helt förstummad med deras energi.


sen så är jag också lycklig. när jag köpte ixa fick jag ett par krokabyxer som jag tog något fgör små. jag kunde enbart knäppa dem om jag knäppte vid naveln. vilket är väldigt högt.


nu idag tog jag fram dem och hoppades. tog på mig ett par låång kalonger och jag knäppte dem på bäckenbenen , alltså där ungdomar har sina byxer. och jag får gien dem LÄTT trots jag har långkalsonger i dem!


jag är så otroligt nöjd att jag fick igen dem där. dem sitter inte ens tajt där. hur glad kan man inte vara då ??


nu avslutar jag med en fjortisbild på mig där jag har mina krokasmedens byxor på sig!!:)


 



Av Marie Björklund - 14 april 2011 18:57

jo visst nog händer mkt tråkigt här . och sånt . men något som är roligt är maddox hundträning.


jag trodde ALDRIG att min hund kunde de han kan. att det enda jag behövde göra var att inte acceptera sakerna han gjorde så slutade .. jag är så chockad . och varför? jag vet inte.. haha älskade sötnöt


idag gick han också ett grymt fint fotgående och han gjorde en 10 på ställande! 1 enda gjorde han. men shiit . jag har en hund som kan . HAHA. jag tgycker de är så otroligt kul att jag har en hund som kan men han har bara haft en otroligt äkligt lat matte !


men nu jävlar. jag satsar på minst 130 poäng på söndag. vet mans ka satsa på första pris. men de gör jag inte. för jag har inte hundra ett ställande. jag har tugg på apporten . så därför satsar vi lågt och kör istälet för det posetiva :)


ha de bra alla


  jag älskar dig min underbaraste. tack för allt du gör och alltid finns   

Av Marie Björklund - 12 april 2011 17:11

maddox gör faktiskt framsteg i allt . men han har även hormoner och spökålder så jag tycker han gör fantastisk för sig.


idag sprang jag och han som vanligt och möter en hund. tar inte in honom lika mycket utan är bara beredd med kopplet mer. och han drar bort från hunden istället! :) duktig hanhund :) så jag kände mig stolt. det jag inser nu är väl att jag ångrar jag inte belönade honom. brukar vara duktig på det när det är hund promenader men inte nu.. aja :)


vi tränade lydnad iförrgår och jag inser faktiskt varför han fått fult fotgående. och nog visste jag detr var jag , men nu inser jag ännu mer varför det var jag . så det var kul! ska träna ikväll. om de blir i piteå eller inte det får vi se:) lediga dag imorgon ! och jag SKA ha min lediga dag imorgon :)


nu ska jag bjuda på oredigerade bilder som jag fotat och lekt med inställningarna :)


       

Av Marie Björklund - 11 april 2011 17:07

nu har jag varit utan ixa säkert 1 månad. saknar henne men snart komemr hon hem och då vet jag vad det gäller. jo träning träning träning och tvinga mig själv att anmäla mig till saker med henne igen! :)


maddox har jag sett under dem här veckorna en mer kärlekshund. han är lugnare och han vill hela tiden följa med mig vart jag än ska. han somnar så fort jag är brevid honom , om han inte kommer fram till mig blir han stressad. han är helt enkelt underbar min lilla malle korv.


nu ska vi fortsätta träna in alla moment. framförgående , ställande under gång och fotgående haha .


bara fortsätta jobba :)


   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards