hundtassarna

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

nosarbete

Av Marie Björklund - 17 maj 2011 23:13

jag måste säga att båda mina hundar har en näsa som är verkligen att jobba med. ixas näsa är riktigt bra i spåret för hon är så spår noga. maddox näsa är så himla bra till sök .


för maddox är väldigt duktig på nosa högt och lågt vilket han bevisade verkligen idag! jag hade "spån" från en cigarett som jag klippte sönder och tog ut ur.


ja i sin tur la den i en lite trä sak som var öppet och han kunde lukta i den.  innan jag gömde detta lät jag maddox lukta i den och han visar en bra och tydligt att han kände lukten. sen platssatte jag honom medans jag själv gick och gömde detta.


först gömde jag det i ett skåp och han fattade inte först vad han skulle göra . men när han fattade så tog han den över allt. jag prövade gömma högt alltså då på en fönster bänk inpressad. han sprang först med nosen nere , men sen tog upp nosen snabbt och markerade den i fönster bänken.


sen tog jag och bad en gömma den i ett annat rum och då fick inte jag heller veta vars den var. denna gång var jag verkligen tvungen se hårt på markeringen.  det gick väldigt bra. han markerade tydligt att det låg på skinstolen men kom inte åt den så han sprang runt runt runt stolen och försökte lyckas markera saken hårt. men det var så tdligt att jag berömde honom mkt bra! sen tog jag fram saken som han skulle hitta och gjorde liggmarkering.


han är så himla duktig och jag vet att han kommer bli jätte duktig i tjänst! nu ska vi bara hitta en tjänst åt oss :)


förövrigt så håller min kropp på falla isär. min axel har nu pajjat. försöker undvika att visa det för folk och på jobbet men snart kommer det inte gå. eftersom jag ofta bär pommes kartonger till sin plats så är det svår.. svårt dölja smärtan och att man nästan håller på tappa allt man bär..


så jag har inte bestämt om det blir sjukskrivning eller inte. den finns där åt mig och ligger och väntar på bli inskickad. men tyvärr så har jag inte bestämt mig ännu.


nu ska jag njuta av att det regnar och är fult väder. för jag älskar verkligen regn och mulet. och lovar är inte ironisk. jag gör verkligen det! :)


 

jag å mitt väldigt korta hår som är mkt längre nu :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Björklund - 23 juni 2011 15:37

På grund av den dåliga funktionen att mobil blogga här anslöt jag mig till Wordpress. Samma namn men annn sida:) så gå in på http://hundtassarna.Wordpress.com . Ha det alla...

Av Marie Björklund - 15 juni 2011 19:24

Detta blir ett mobil inlägg och säkert jobbigt och läsa . Min dator har bror så jag är fast med telefonen:) Mycket har hänt . Jag har gjort godkänt inträdesprov för bevakningen med maddox och vi har även varit på intervju jag och han för hund...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 21:40

Ikväll bestämde jag och hanna för att spåra , så medans hon var och tävlingssprang så tog jag och sambon och la ut spåren , jag la maddox och essies spår och Husse tog ixas spår.   maddox spår låg det 4 pinnar + en slut pinne i spåret. vi gick ...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 13:59


shiit vad det händer mkt nu i juni.   Jag bestämde mig förra veckan att gå en bevakningskurs med maddox som försvarsmakten håller i luleå. på torsdag blir det inträdesprov.   jag har också sökt skola , som lärare . får se om man kommer med ...

Av Marie Björklund - 1 juni 2011 22:46


ibland tappar man ju motivationen till saker och ting även hundträning. Jag föll ganska hårt och tappade motivationen för alldeles mkt. tog inte hand om mig själv , slutade gymma , slutade löpa och jag promenerade knappt. gick det jag var tvungen f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards