hundtassarna

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

jag och maddox

Av Marie Björklund - 18 april 2011 20:53

Nu har jag äntligen visat mig ute på tävlingsbanan med maddox! och jag är så taggad att tävla igen med honom.


vårat mål var platsen och tandvisningen , och varför enbart det? jo för jag har aldrig lagt med främande hundar och mella alla hundar men han låg och jag kände inte ens att han ville resa sig.


tandvisningen hade vi vårat mål pågrund av sin osäkerhet han har ibalnd mot människor och eftersom dommaren var en kille så vart de lite ja.. men maddox pussade honom och älskade honom. han var jätte söt !


poängen:

platsliggning : 9 - dk på uppsättande

tandvisning: 10

linförighet: 8 - DK

läggande under gång: 8 - pos och sent läggande

inkallning : 9.5 - avslut

ställande: 0 - lägger sig

apporten: 0 - förflyttar sig ( maddox hoppade glatt jämnfota upp och skakade på apporten och satte sig sen fot)

hopp över hinder: 0 - han tjuvstartade .

helhet: 8


haha maddox var störtglad , störtokig och störskön .


jag kommer ta igen det och eftersom vi hade mkt fina poäng förutom nolloarna så tror jag vi kommer klara de nästa gång.


det jag måste komma ihåg är att ALDRIG belöna honom på tävling. låter knäppt. men maddox blev som en tok när jag belönade honom! och en sån energi!


hur kan jag ha sån tur att jag lyckas få båda mina hundar så jävla energi fulla och sån energi ? att ha hundar som man måste dämpa så hårt och sånna hundar man inte kommer behöva belöna på tävlingar? att de lönar sig gott i eliten sen!


TACK Lollo och stefan för dem bästa hundarna! jag är helt förstummad med deras energi.


sen så är jag också lycklig. när jag köpte ixa fick jag ett par krokabyxer som jag tog något fgör små. jag kunde enbart knäppa dem om jag knäppte vid naveln. vilket är väldigt högt.


nu idag tog jag fram dem och hoppades. tog på mig ett par låång kalonger och jag knäppte dem på bäckenbenen , alltså där ungdomar har sina byxer. och jag får gien dem LÄTT trots jag har långkalsonger i dem!


jag är så otroligt nöjd att jag fick igen dem där. dem sitter inte ens tajt där. hur glad kan man inte vara då ??


nu avslutar jag med en fjortisbild på mig där jag har mina krokasmedens byxor på sig!!:)


 



 
 
Ingen bild

Stefan

18 april 2011 21:39

Snälla Marie låt det inte bli ett mode att ha kennelbyxorna så ;-)

 
Malin

Malin

19 april 2011 09:12

Grattis till fin debut :)

http://liiivaat.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Björklund - 23 juni 2011 15:37

På grund av den dåliga funktionen att mobil blogga här anslöt jag mig till Wordpress. Samma namn men annn sida:) så gå in på http://hundtassarna.Wordpress.com . Ha det alla...

Av Marie Björklund - 15 juni 2011 19:24

Detta blir ett mobil inlägg och säkert jobbigt och läsa . Min dator har bror så jag är fast med telefonen:) Mycket har hänt . Jag har gjort godkänt inträdesprov för bevakningen med maddox och vi har även varit på intervju jag och han för hund...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 21:40

Ikväll bestämde jag och hanna för att spåra , så medans hon var och tävlingssprang så tog jag och sambon och la ut spåren , jag la maddox och essies spår och Husse tog ixas spår.   maddox spår låg det 4 pinnar + en slut pinne i spåret. vi gick ...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 13:59


shiit vad det händer mkt nu i juni.   Jag bestämde mig förra veckan att gå en bevakningskurs med maddox som försvarsmakten håller i luleå. på torsdag blir det inträdesprov.   jag har också sökt skola , som lärare . får se om man kommer med ...

Av Marie Björklund - 1 juni 2011 22:46


ibland tappar man ju motivationen till saker och ting även hundträning. Jag föll ganska hårt och tappade motivationen för alldeles mkt. tog inte hand om mig själv , slutade gymma , slutade löpa och jag promenerade knappt. gick det jag var tvungen f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards