hundtassarna

Alla inlägg under december 2010

Av Marie Björklund - 31 december 2010 21:23

nu har vi käkat middag , vi har myst och vi har fika till miljoner.


jag har tagit mig 2 cider , och insåg att cola vad mycket godare :)

sen när man dricker sjläv är de inte så roligt.


hundarna sköter sig galanta. ixa är jag inte förvånad över , och inte att maddox skulle vara brydd , men man visste ju inte med hans knäpp ålder.


nu har vi spelat kinect och jag har hittils vunnit mot alla i dance! :)


nu fortsätter kvällen med fika , chips och ost med kex.


ha de bra alla


      



bild 1 spelar gustav kinect ;)

Av Marie Björklund - 31 december 2010 16:21

nu är man färdig fixat för kvällen. men något besviken över håret. men tyvärr kan jag inte göra något åt de nu.


här slänger jag inte lite bilder äändå trots mitt missnöje :)


      

min smikning för ikväll samt mina skor som jag har på mig, sen är de mina favvo och en ful topp eller vad de är som jag ångrar mig.

men nu är de gjort och nu får de bli så :)


gott nytt år alla galna :)

Av Marie Björklund - 31 december 2010 13:02

idag är ingen vanlig dag för de är lilla gustavs födelsedag.


grattis lilla gustav nu är du äntligen en äkta fjortis!! :)


morgonen var tung startad idag. orkar verkligen inte ta mig upp. kan ju vara för att jag gick och la mig klockan 3 inatt :)



men nu har vi anlänt i piteå och ska fira gustav. sen ska vi ta in hundarna och då ska oskar bli ett lite barn igen och börja smälla smällare som en liten unge :) alltid samma sak varenda år :)


over and out for this time



  

Av Marie Björklund - 30 december 2010 21:09

inlägget för ikväll. imorgon bär det av mot piteå. var meningen redan ikväll men vi har haft fullt upp här hemma med diverse grejor att det har bara helt enkelt inte blivit av.


ikväll vetr jag inte vad det blir. ska duscha bort allt smink och sen ska jag nog ta de lugnt. blir mer besvikna promenader . men det får man ta. man kan inte alltid lyckas .


funderar på dansa lite på kincet så jag blir lite gladare men då måste jag flytta soffan och bordet och det orkar jag fan inte.. jävla skit .


haha butter är mitt förnamn. ska ta och lugna ner mig och prata lite med oskar så ser vi hur allt slutar :)

  

Av Marie Björklund - 30 december 2010 16:15

2010 startade inte särskilt bra för mig. med en hund som avlidit några dagar innan och sen fick vi diagnosen att min far hade blivit ännu sämre och fick diagnosen lever cancer. detta skulle behandlas och vi hoppades.

  


Mars fyllde jag 20 år och fick för en gångs skull äntligen handla på systemet! WIII. vilket jag utnjytjade väl! ;)


April åkte jag till London, veckan innan jag skulle åka till london blev jag erbjuden att få ta hem en valp vid namn Krokasmedens Mach-en

jag längtade tills min resa skulle vara över och jag suklle komma hem.


  

  

ni känner till honom vid namn Maddox.


till min lycka så älskade denna valp min pappa och ville helst bara vara med honom. till de svåra så gick inte han och oskar så bra ihop... menblev ju ändring på de.


Maj startade jag äntligen min väktar utbildning och kände jag var påväg någonstans!!


  


juli sa jag adjös till jobbet på lagerhaus och påbörjade jobba på G4S! det var mitt dröm jobb som tyvärr inte fungerade riktigt.. så det tog slut .


September somnade min pappa in rakt framför mina ögon. var de absolut tungaste jag var med om i hela mitt liv.


1 vecka innan han dog umgicks vi på nolia.  


oktober letade jag nytt jobb och sökte på max hamburgar resturang. fickjobbet och blev en deltidare direkt.


november startade jag och maddox i en skyddsgrupp och börja ta tag i han jävla slyngel ålder.


december och det final score så har jag mina underbara hundar ochjag har äntligen börja få spunk på lille mannen. ixa står och skrotar :)



  


I stort sätt var det helheten av mitt år. mycket mer har hänt men ojoj hur lång blir inlägget då? :)

Av Marie Björklund - 30 december 2010 15:22

enda sen jag var liten har jag ALDRIG riktigt varit tjejtjej typen utan med tjejpojke.


det jag däremot har alltid velat är att vara en tjej tjej och ha de i mig iaf lite.


nu är jag hellre sminkad men gärna hund kläder på . eller ett par härliga jeans ;) de är jag!!


men nu tycks jag att jag har samlat på mig en del smink. tack vare mamma en del men även tack av mig själv. nu äger jag allt detta och de är det jag använder just nu. har jumer lite skräp . även lite läppstift någon stan ligger det. måste nästan skaffa mig en ny sminkväska en större, men gillar min mimmipigg sminkväska som jag fick av mamma för ett par jular sen :)


  


lite smink :)


  


fiiinaste mallepojke.


ixa står inte i rampljuset längre. hon ska skrotas ;)

haha nä . självklart inte . hon tar mer plats här hemma än någon hund någonsin gjort. hon får sitta i knät och hon får sitta på en stol vid köksbordet. hon är som den bortskämda lilla hund som små hundar ska vara.


hon är desutom vakthunden här hemma...


men anser att maddox kan få plats i bloggen lite mer då folk tycks tycka han är farlig och tror han ska äta upp andras små hundar...


over and out :)

Av Marie Björklund - 30 december 2010 14:43

haha nu har jag varit på en upplevelse. en make up . när sminkningen var klar och jag skulle välja varor så valde jag iaf massa! men jag höll på dö n´är jag hörde kostnaden.. 1000 kr.. dem pengarna har jag verkligen inte...


men snäll som jag var tog jag varorna och sen gick jag lite skamsen där ifrån och undra vad jag skulle använda alla till. herremiggud vad dyrt...


      


my new jeans och min smikning. är grymt nöjd att äntligen hittat en fest smikning! :) sen har jag grund till mycket annat

Av Marie Björklund - 30 december 2010 10:30

jag fick i julklapp av oskar en makeup kort som var till en sminkning som jag därefter får produkterna! jag är så lycklig.


idag ska jag faktiskt dit, ska vara där klockan 12 och bli sminkad, perfekt inför nyår!! jag längtar så att få lära mig att sminka mig lite annorlunda.


sen ska jag nog gå på clasohlsson och se om dem har någon billig data väska. jag vill ju gärna ha med mig min nya dator idag men går inte om jag inte har en väska och hur ska jag då kunna blogga ? :)


nu ska jag blåsa håret. klä på mig mina nya kläder och ut med hundarna. bara - 8 idag . men blåser utav helvete och snöar...


    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards