hundtassarna

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Marie Björklund - 14 december 2010 16:42

eller telefon kan få en och må så himlans bra.


har pratat med kennel pappan och jag bli himlans glad. nu ska vi ändra taktik och jag tror de blir super.


sen kankse var lite otydlig i förra inlägget. nej maddox biter inte någon eller så. han gör utfall mot hundar som han helt plötsligt börjat med och därför har jag nu bestämt mig att lugna ner mig med alla träning och kommer nu börja köra mer lydnad osv. maddox tar till sig lätt kamp vilket är ja bra i vissa ögon i mina ögon blir det för mycket. han kommer bli en heljävlans tjänste hund de kommer han. men nu ska vi lugna ner oss och komma till en lugn nivå!


jag körde ju lite fjärr idag inomhus med båda hundarna. då min huvudvärk är på en sån jävla hög nivå och nackvärken så kan man passa på köra lite lugna inomhus övningar i lägenheten. har ju ändå intge vettigare för mig


imorgon kommer min mamma med sin nya bil hit och även min syster ! ska gå på stan. men har jag huvudvärk imorgon med blir det inte.


när vi ska promenera ikväll och jag inte orkar dela upp promanderna så blir det att be husse följa. mende kommer inte vara problem . trots jag ibland stör mig som fan på honom och han är en lat jävla hög så är han underbarast och ställer upp i alla sånna lägen. skulle jag lägga mig pladask i sängen och sägaj ag vägrar gå med dem för huvudet värker. ja då tar han båda 2 helt själv. ängel? nej bara en jävligt bra kille! :)


ska be oskar filma fjärren sen. HA DE BRA :D

Av Marie Björklund - 14 december 2010 11:09

du fick ditt namn av en norgmann, på svenska betyder detta Mak-ett ungefär.


han skickade tillbaka dig av olika skäl. jag sa när jag fick dig att du kommer fastna i mitt hjärta vilket du gjort. snälla nu fortsätt kämpa, tillsammans vet jag vi kan slå dem. om du utvecklas med människor och i skyddet , varför ska jag då inte kunna få bort detta beteende?


men ärligt talat när du gör detta mot mig , börjar jag tveka på oss tillsammans. att  vi fungerar i par. jag kan tyvärr inte ha detta maddox.  vi måste fortsätta kämpa framåt. för jag vill vi ska fortsätta vara VI. du är underbar , och har jag fått dig framåt säker i så mycket varöfr inte i mer? och bakåt i detta..


vad har hänt vännen min. ..


vi måste fortsätta kämpa. in till det sista. du och jag tillsammans skulle vi ju slå söndervärden? ska vi inte fortsätta göra de?


  

Av Marie Björklund - 14 december 2010 09:40

nu är de andra dagen irak jag vaknar med fruktansvärt smärta i huvudet , nacken och axlarna. mitt huvud är tungt och ser knappt något, ser knappt vad som står nu på datorn när jag skriver.


jobb idag sen ledig några dagar. sen jobb igen. har ännu inte fått mitt rullande schema för jul.. men ursch vill inte ha jobb under jul.. vill fira med familjen och vara där. men ike sa nicke.


idag är de - 24 grader och jag som också mår dåligt får ta en dålig dag med hundarna. blir inomhus träning då pågrund av det korta promenaderna. får bli några sök övningar i lägenheten.


maddox är ju inne i en jävla ålder och när ixa låg och tuggade ben kom han morrande mot henne och tog av de. vilket han i sin tu fick sen en jävla morrning från mig och ryckte av honom benet. han har inte testat ghöra om de igen. tog ett annat ben och var nöjd.


jobbiga med sånna här kalla dagar är att jag vägrar dela upp promenaderna på hundarna jag vägrar ärligt talat gå 8 rundor. aldrig i kylan haha


men over and out hejs svejs

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards