hundtassarna

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Marie Björklund - 2 december 2010 22:50

åh.. íbland får jag skylla mig själv.


som sagt var . jag och ixa lever just nu på ett uppehåll tills vi har hittat tillbaka det just "det" och e har varit grymt skönt med lite uppehåll. inga krav på träning. men samtidigt paniken att hon ska glömma ALLT och jag måste börja om från början med ALLA.


idag bestämde jag mig för att träna ixa. minröda galna räv från krokasmeden.

och hon har hon levt upp till kennels krav idag. hon var över allt på mille sekunder. hon var överladdad . vi körde ruta , inkallning med S och L sen körde vi fjärr. rutan var klockrent när jag lyckades stoppa henne i tid. inkallnign med S & L var absolut bäst. och fjärren var sådär... för mycket hopp och studs. men hon var överladdad och de är mitt fel . hon har inte tränats på veckor....


lilla M . åhhh vilken pärla. överladdad själ han med. hackade tänder och var laddad. han gjorde jävligt bra ifrån sig på ALLT idag. vi tog till och med körde transport och metall apportering för första gången. han är så jävla duktig. hur kan man itne älska den absolut bästa malle killen?


nu ligger min underbara ixa på skrivborde med sitt huvud på min arm när jag skriver. känns skönt ha henne här för mig själv en liten stund. som gamla goda tiden.


jag gjorde ett beslut igår att hur mycket jag än vill behålla en liten valp efter ixa kan jag itne de .. lägenheten och maddox som kräver absolut mer än jag någonsin var beredd på. men har mina pärlor och nu ska vi köra vidare med våra liv och rocka planerna med häpnad. debut för maddox snart åhåhhhh räknar ner!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards