hundtassarna

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Marie Björklund - 8 december 2010 09:51

jag körde förra veckan att jag steg upp ungefär vid 10-11 och jag har aldrig mått så dåligt av att sova länge men nu. spelar ingen roll när jag somnar på dygnet. men när jag vaknar 10-11 så är jag så otroligt trött. jag är trött hela dagen. jag blir grinig och är inte lätt att ha med att göra.


nu har jag vaknat vid 7 , 2 dagar i rak och jag känner mig på topp humör även om jag somnade klockan 2 på natten. hur underbart som helst.


skulle ju på synundersökning idag . men då magen min sa nejnej så valde jag ligga kvar vaken i sängen en stund och sen när de lättade lite tog jag en härligt morgon runda med mina älskade vänner. oskar hade begett sig mot skolan så . . de var baravi 3 hur underbart som helst.


när jag kom hem avnjutade jag en god frukost och nu är jag här. mycket piggare och fräschare. visst magen värker lite men jag är ändå på topp humör :)


lägenheten börjades saneras igår och nu är det disk , tvätt och damsuga kvar och göra. ska nog renbädda sängen även idag. slutar ju som sagt var 14 idag så de är en underbar tid!


sen en sak som gör mig lite ledsen är ju att nu är det 1 år sen jag valde min bästa vän somna in. den enda hunden jag någonsin kommer kunna lita på barn med.


vem var chess? jo chess var en givmild hund , som fungerade på tävlingar , inomhus och med allt folk var jag än for. på promenader var han jävulen ( pågrund av sin smärta) men han var ändå bäst !


när han var bara några månader gammal var de en unge som inte kunde gå men ville dra sig fram gärna och tog tag i chess. chess brydde sig inte och lät ungen dra i öronen och överallt. när jag hade med honom på stallet och lyfte han så han skulle få nosa på en häst så hedde han tassen jätte sött på mulen på hästen. jag förälskade mig ichess ögonaböjd och ångrar inte en dag med honom.


men jag känner en hund som bara fungerade på sommaren , och då var utan smärta de fungerar inte. inte mitt samvete somkan leva med det. så jag valde min bästa vän få slippa ha ont och nu få springa på gröna ängar.


det jag däremot har valt inom hunderiet nu för mig framtid . är att ta hand om dem "omöjliga hundarna" och dem hundar ingen vill ha eller anser nog duktiga. maddox kom in som en sån. och jag älskar varenda sekund och visst nog har vi våra tvister och så men ack så jag älskar den tjockskallade dumhunden :)


krokasmedens rödafaran ixa är den absolut bästa tollaren och vi kommer ha många galna trosiga år tillsammans.


med detta ska jag avrunda med bilder och fixa mig för jobbet :) ha de bra alla! KRAMAR


        

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards