hundtassarna

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

vinterkylan

Av Marie Björklund - 26 november 2010 10:46

brr jag måste ju säga att jag + vinter = förbannad ;)


jag har tyck om vinter i flera härrans år men iår var det något som bara slog mig och jga vill inte ha vintern.jag har trivs så förbannat bra med våren och liknanden . för det har varit mycket spår . sen har vi kört sök , lydnad osv. jag menar det har baar varit hur underbart som helst. lagomt kallt och lagomt varmt. helt i min smak.


men nu måste jag klä mig plus mina hundar . för maddox han har inge underhuds fett vilket leder att han fryser. ixa hon är bara allmänt klen så hon fryser.


idag står tempen på 15- grader. och det är kallt..


för ett tag sen köpte jag maddox ett nytt vinter täcke då han frös i BoT . detta nya täcke var mycket billigt men myycket fint! det är lika tunt som BoT men insidan består av ett flis matrial som antagligen gör att maddox inte fryser. för med detta på har jag inte märkt någon som helst tendens till att frysa. och när jag känner med handen under efter en promenad så märker jag ju att han är varm också.

ixa kör jag med 2 st BoT och trots detta fryser hon ibland. jag känner även under det att hon är något kall.. så är BoT så bra som det verkar? jag kommer absolut fortsätta köra med det , men kommer nog köra ett extra täcke till hunden som inte är så dyrt.


      


259 kr gick detta fina täcke på. på Lantmanna. tips!!

 
 
Malin

Malin

26 november 2010 10:56

Back on track är ju bra för hundens LEDER - det är de som är så bra med det täcket! Det hjälper lederna och liksom värmer... Hundar kan ha tusen täcken på sig men ändå småfrysa men vilka lämna sina hundar sittandes ute på vintern? :P

Fint täcke

http://liiivat.wordpress.com

 
Ingen bild

Syrran

26 november 2010 14:07

Haha de är inte alltid priset som bestämmer:)

 
Ingen bild

Anna-Lena

26 november 2010 19:31

Täcket verkar skitfint - kanon!

Back on Track ska väl värma hundens muskler också? Annars så är det ju en ganska begränsad funktion...?

Jag grubblar fortfarande på om jag borde köpa ett täcke till lillmonstret som också är lite benget just nu (växer bara på höjden ju!)... men så länge han inte fryser som du sa - verkar det ju lite onödigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Björklund - 23 juni 2011 15:37

På grund av den dåliga funktionen att mobil blogga här anslöt jag mig till Wordpress. Samma namn men annn sida:) så gå in på http://hundtassarna.Wordpress.com . Ha det alla...

Av Marie Björklund - 15 juni 2011 19:24

Detta blir ett mobil inlägg och säkert jobbigt och läsa . Min dator har bror så jag är fast med telefonen:) Mycket har hänt . Jag har gjort godkänt inträdesprov för bevakningen med maddox och vi har även varit på intervju jag och han för hund...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 21:40

Ikväll bestämde jag och hanna för att spåra , så medans hon var och tävlingssprang så tog jag och sambon och la ut spåren , jag la maddox och essies spår och Husse tog ixas spår.   maddox spår låg det 4 pinnar + en slut pinne i spåret. vi gick ...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 13:59


shiit vad det händer mkt nu i juni.   Jag bestämde mig förra veckan att gå en bevakningskurs med maddox som försvarsmakten håller i luleå. på torsdag blir det inträdesprov.   jag har också sökt skola , som lärare . får se om man kommer med ...

Av Marie Björklund - 1 juni 2011 22:46


ibland tappar man ju motivationen till saker och ting även hundträning. Jag föll ganska hårt och tappade motivationen för alldeles mkt. tog inte hand om mig själv , slutade gymma , slutade löpa och jag promenerade knappt. gick det jag var tvungen f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards