hundtassarna

Alla inlägg under oktober 2010

Av Marie Björklund - 17 oktober 2010 20:55

nu är de 1 årsen jag fick de sorgliga beskedet om min älskade ängel vid namn chess.


han hade varit väldigt reserverade ett tag och hälta hade kommit och gått. ofta då när han ansträngt sig och sen vila ett tag..


många diskutioner om han skulle in och kollas men många trodde också de bara var sträkning. men när detta uppkom 4-5 gånger inom 1 år vart jag ordentligt orolig.


ringde direkt veterinären och många tyckte jag var löjlig. ack så fel dem hade...


det svider än idag och jag klandrar mig själv. men chess vart diognatiserad kraftig pålagringar och artros i vänstra frambenet.


jag hade hela tiden trott de var högra det var fel på , men när veterinären inte undersöka det vänstra kollade han omdelebart upp de och insåg då vad som var problemet. chess var tyvärr så sent uppkollat att de hade hunnit gå för långt.


jag fick mig tid att prova medicin samt massa extra tillskotter och foder.. detta tärde chess ännu mer och han magrade för det första.. han var aggresivare ju mer tiden gick ( dock konstig nog aldirg mot mig ) det var början av december och jag svalde de kraftiga beslutet att berätta för husse att jag beslutat att han ska få somna in. detta var det hårdaste jag gick igenom. oskar var helt emot det och ville ringa veterinären och fråga om operation och annat. men jag förklarade för honom så gott det gick.


vi besluta att den 28 skulle chess få somna in. jag ville ha honom min sista jul , och samtidigt starta det nya året utan tråkigheter.


nu är kylan framme och varje gång jag ser någon av maddox eller lilla ixa små halka känner jag igen varenda sekund med chess hur illa de tog på honom när han ramlade.


vi kämpade oss igenom rykten , vi besegrade berg och framför allt vi besegrade planerna.


glömmer inte den tävlingen vi började rocka loss. du gjorde allt klockrent och några i publiken viskade att han brukar sticka från planerna och aldrig ta apporten. shishi där fick dem när vi tog klassvinster efter klassvinster, vi skulle starta 3:an och ta uppflyttet... detta hans aldrig , men i mina ögon han du ta de där championet. för du var verkligen en kille att jobba med och vi hade roligt så länge de vara.


du blev ynka 3 år gammal.


jag hoppas nu när du är där uppe att du tar hand om pappa. jag saknar varenda minut , varenda sekund och det svider i mig. jag är så fylld av ilska och jag får inte ut mig ett skit. alla tycker jag kröjmar och jag bara bablar på. . . tänk att bara kunna få lyfta telefonen slå ditt nr 0703944970 och höra dig svara och berätta allt , stötta mig...


FAN alltså. ta hand om pappa nu , visa han hur man gör och hur man beter sig ;) var lyckliga. min tid kommer när jag har kunna gå vidare. nu så länge ska jag träna sönder mig själv och försöka hitta något jag tycker om här i livet.

Av Marie Björklund - 15 oktober 2010 09:09

mjo tackar nu har snön kommit och jag sa till mig själv igår när det snöade på morgon " äsch det här har försvunnit till nästa dag" jo nu är de minus grader fortfarande och halt och jävligt. alla har handskar , mössor och varma jackor. nä fyfan. trist att de ska behöva vara sånt här äkligt väder.


jag promenerar men acks å rädd jag är att ramla med en hund som väger 32 kilo och en liten hund som ligger på 15 kilo.. inte roligt . försöker dock hålla in den rädslan och inte bli sur så fort dem drar.


maddox får man absolut inte bli sur på . då har du startat upp ännu mer osäkerhet hos honom och när de blir hundmöte och människor möte , ja då är de som uppladdat för osäkerhet. men visst kommer något voff någon gång. sällan när vi möter hundar. vi har vissa dagar jobbigare än andra, när hundar går framför är de lite svårt. men har kommit på lite nytt knep så det inte blir konflikter. och de är att ta hel strypet längst upp på halsen då drar han inte allt han kan ;)


kommer det nått voff då , ja men herregud är det hela världen? nej de är det inte. utan vattna och sen fortsätta gå. jag måste verkligen lära mig att de är inge misslyckande. men de kommer väll.


nu mera jobbar jag ju på max hamburgar resturang och trivs so far. trevlig arbetsmiljö , trevliga arbetskompisar. jag har dock svårt att lära mig dem där förbannade hamburgarna.


kanske idag går de bättre? :)


jag åker mto piteå idag. och jag har tagit på mig jeans idag tummen upp för mig. jag har även ett födelsedags barn att fira. nämligen daniel rönnbäck wallin.

inte för jag vet vad han blir. tror de är 11 år?


vad ska man göra annars? jo jag ska faktiskt bara jobba och göra de. husse åker tidigare till piteå med bilen och sommardäck på >.< snälla kör inte ihjäl dig du är min bästa vän och den bästa i mitt liv.


vi har nämligen våra nya vinterdäck i piteå. så att sätta på dem gamla de är som lika bra att köra med sommardäck.. de ska bli grymt skönt få kasta bort dem där skit däcken och få nya. visst våran ekonomi skriker att de går inte. vi har efter dagens kostnad kvar att leva på 500 kr i mat pengar fram till den sista... kan bli tufft. men så är de ibland. jag får lön den 15:e och då är de bara längta. visst inte blir de en maffig lön . men jag har väll förhoppningsvis råd med räkningarna :)



nu ska jag ta mitt feta arsle och börja hundsäkra lägenheten samt ta och promenera till bilen för att hämta upp oskar på skolan som där efter följer till jobbet för att kunna ta hem bilen :)


men ha de bra nu alla så ses vi när vi ses och hörs när vi hörs :)

Av Marie Björklund - 13 oktober 2010 19:19

men yes ;)


ja vad händer i våra liv? ixa har blivit en skit hund ;) nä inte in direkt hon har börjat trotsa lite mer och det kommer och går. vi har tyvärr inte tagit vårat efterlängtande uppflytt till eliten. en dröm bort. är jag förvånad? nej de är jag inte. hennes fotgående mste bli bättre och mitt fel annars hade vi nog kammat hem första pris för ett tag sen men skit samma :)


jag har varit på jobbet idag. både skönt och inte. det har varit härligt att ställa klockan på 8 på morgon, promenerat , tagit en shake , vila lite , sen promenerat , tagit lite nudlar och promenerat och sen har älskligen kommit hem. men visst är det också skönt veta vi har råd bo kvar i våran fantastiska lägenhet jepp!


ja kvälls promenaden.. vi tar och svänger av i en park utan belysning då min smarta tanke är " men här går ju ingen själ i detta mörkret. prefekt att släppa hundarna då dem sällan är lös" ja vi går och vi går. jag säger det är dax för att koppla dem för nu kommer ank dammen och med en tollare som älskar ankorna plus vatten så vill jag inte detta ska ske.


det jag inte ser är att det kommer en hund. maddox skuttar glatt fram och ska busa. han gör ju sitt vanliga i 120 in i hundar.. >.< ber tusen gånger om ursäkt och hon säger det är ingen fara. ser hur hennes hund se låg ut och ber ännu mer om ursäkt för det är ju bara det ja kan tyvärr göra. hon säger ännu en gång det är ingen fara men säger även " min hund är tyvärr helt blind.. och därför väldigt rädd"   

jag skämms som en dåre eftersom jag inte sett henne och maddox som glatt ville leka och kör in i henne i 120 som sagt var..


tur var var inte kvinnan och hundägaren arg tackar för det.. men jag gör inte misstaget igen och tar den mörka vägen för att vara lös..


men där slutar ju inte maddox förvåna. släpper in dem efter promenaden och upp flyger han för trappen som vanlig. men stannar inte vid vatten skålen??

nej han tar vårat kotlett ben från talldriken och sväljer den HELT..


JÄVLA HUND , men nog älskar jag han till tusen  


han gick för övrigt sitt bästa lydnads pass ikväll!


ixa orkade jag int träna och får bli imrogn. hon ska man ha så tålamod med. minsta sur och hon lägger av. nix hon är tollar jepps.

men jag älskar henne som fan och hon är min lilla prinsessa   

Av Marie Björklund - 7 oktober 2010 22:26

Jag fick för några månader sen en kommentar om att jag inte borde bara blogga om mina äkliga fula hundar   


nu kommer jag ju tyvärr inte att blogga som min vän anna-lena med dagens outfit bilder ;)


men vad har hänt i mitt dagliga liv? mja morgon promenad och till mångas förvånad och helst min sambo så ringde klockan på 6 och joo jag stängde av den ;) men det han inte visste var att jag skulle bara somna om till halv 7 för jag har sovit krap eftersom jag känner mig själv att jag gärna stänger av klockan och de ville jag inte denna morgon. så låg på helspännt ill klockan blev 6. med detta snooza jag en halvtimma och de var jag mycket väl värd.


vi tog våran lilla runda, (huvudsaken att jag kom ut right? ) och idag tog den lite längre. men tog hela 25 minuter. när jag kom hem var jag pigg som en räv men jag bestämde mig för att tvinga mig själv att somna om. så klockan 8 somnade jag om och då vaknade halv 10 istället. jag tog och segade mig , promenerade med hundarna bus och sen tog jag en vanlig morgon shake! jopp mitt liv är äkligt nyttigt ..


sen när jag var fixade och fin fick jag ett ryck om att jag ska handla tyger och göra hundhalsband. så iväg och det skulle ju bli ett rosa fluffigt ett.. men dem hade inga fina rosa fluffiga tyvärr. inte ens ett flis i rosa   


men det blev iaf ett fluffig leopard mönstrat tyg och med ett matchande brunt nelon tyg.


filmen om lydnaden kommer snart in på min väns hund men det blev inte idag heller och jag ska ärligt talat börja sova snart då mitt äkliga nyttiga liv fortsätter imorgon också. sen bör jag ju av mot jokkmokk för tävling med den lilla röda .


    


Ps. tillverkar och säljer för 50 kr. alla storlekar. ( men är inte så bra på mått så helst att jag känner hunden )


  

Ixa, Maddox , selda och link

Av Marie Björklund - 6 oktober 2010 19:29

Ja nu ska vi se om vi kan få in filmen någon gång.. tyvärr är inte allt med alla moment då det inte vart så mycket träning. jag la krut på det som var viktigast. i detta fall fria följet, ställande under gång, inkallning och platsen. inkallning och platsen ör inte med i filmen och ställande missade vi filma då han gjorde ett klockrent ställande men men sånt är livet va ? :)


Av Marie Björklund - 6 oktober 2010 11:38

  


Om du tror jag ger upp så tror du fel. om du tror jag ska låta folk fortsätta tro att du är farlig så tror du fel. vi ska vinna och vi ska göra de verkligen. det må ta hundra år eller 1 dag. men vi ska fixa det. tillsammans ska vi göra de.


jag ska bevisa en gång för alla den fina hunden du är . och den fina mallen du kan vara. du är min första malle och absolut inte min sista. en malle som dig har gjort mig ännu mer stolt över att vara hundägare. och du är fan allt. den energi och viljan du har för att jobba är helt underbar och nu ska vi bara visa världen hur underbar du är.


du må ha bakslag , och du må ha bättre dagar än andra dagar. men tro inte för 5 öre att jag ger upp. för du är verkligen den mallen jag vill ha och du är mitt allt.


nu jävlar ska vi visa världen. på med dojorna. på med godis påsen och på med vattenflask bältet. nu bär vi av ! mot nya äventyr mot nya regler . för vi ska vinna this shiit.  

Av Marie Björklund - 5 oktober 2010 10:49

    


Älskar er så mitt hjärta svider.  

Av Marie Björklund - 3 oktober 2010 15:10

Ja jag är nog expert på att ta på mig alldeles för mycket. Säga ja en gång för mycket än istället för att säga nej. Men tro på mig du borde höra om jag inte vill. Vill jag inte så poshar jag inte på någon att saker ska hända. Jag dra mig undan och försöker som glömma. Men vill jag. Ja då jävlar så kör jag på i 120. Men just nu är ju inte jag helt stabil ska man väl säga. Jag är en Björklund och har då alltså svårt och prata om mina känslor. Kan gärna skriva ner dem på pappret men inte prata om det. Tycker synd om människor som ska lyssna. Man inbillar sig att dem plågas. Min mamma har inte den förmågan vilket är riktig bra för henne. Men jag skäms för henne att hon är så vek vilket hon inte är. Hon är den starka som pratar om sina känslor. Jag går mer i min fars fot spår. Jag sätter sällan mig själv först. Jag förväntar mig Inge tillbaka. Jag vill se människor le och hjälpa dem jag vill med kloka ord få dem inse dem är bra som dem är och bara lyssna. Det är jag. Men när man gräver ner sig så mycket i andras problem och jag blir stilla själv . Då kommer det. En ångest attack. Denna attack brukade jag kunna Riga pappa och prata om. Men nu kan jag inte. Och vet inte riktigt om jag hittar någon som kan få mig prata ut. Utan att jag säger något ska den personen lyckas se igenom mig. Vilket bara pappa gjorde. Det är jobbigt. Ligger huper ventilerar och får inte ut det. Blir arg för inget egentligen. Men ja. Vad ska man säga... Jag får fortsätta jobba med mig själv och de vad framtiden utvisar.Nu står maddox i rampljuset och vi ska jobba fram en lycklig och självsäker hund:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards