hundtassarna

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Marie Björklund - 19 oktober 2010 22:02

jag har så sjukt astinems bisvär att hela tiden skriva något som händer i mitt liv. detta är då bra när man har facebook, men jag kan känna att ibland blir de var tredje minut jag skriver ett inlägg där .. och istället kanske man ska börja skriva mer här på bloggen?


jag spårade förövrigt med hundarna idag. de jag och oskar hoppades på var att den tiden skulle de inte vara så mycket människor. dessvärre så var de en hund som nästan precis innan korsade i maddox spår..


jag sa äsch kör på, klarar han inte de så gör han inte de..


han missade första pinnen ( hade för bråttom) men tog och spårade över stigar och gångar hur bra som helst. han tog även vinkeln jätte bra, tog andra pinnen med bra! wohoo. sen så vart de något. antagligen hade hunden gått där för han tappade sig tyvärr sen .. han hittade inte leksaken och började ringa och tog oskars tillbakaspår.. jag bad oskar koppla av maddox och avbryta. vi letade maddox leksak så jävla mycket och höll på börja grina. var min 159 kr kong borta?!?! fan tänkte jag . sen skuttar maddox omkring och kommer med något i munnen , och det var kongen. phuu , tur att han i framtiden kanske duger till uppletande iaf :)


sen var ixas tur och jag var lika skeptisk där. hon har bråttom oftast och sen var de ju hundar som gått.

men vad fan. hon spårade som en gudinna. tog alla spår över stigar och gångar, hon tog vinklarna perfekt och tog ALLA pinnar. jag är så jävla förbannat lycklig att jag vill gråta. jag älskade hennes spår. de har inte varit så där bra sen hon var 3 månader gammal.


fan att vi inte tränat mer och startat i de. men de får väl bli till nästa år då?


jag och oskar ha länge och väl haft kris med pengar, förutom sommaren då jag tjände grymt bra, men annars har vi haft grymt kris med pengar. nu har jag just påbörjat nytt jobb och blir ingen lön i oktober tänkte ju jag då.


men pappa hade en försäkring att barn under 21 får även dem pengar efter hans död. detta var då pengar som jag ska kunna klara mig på fram tills jag blir 21 år gammal. jag täntke jo men vad bra . lite cash är aldrig fel. men tänkte mig närmare 10 000 att få.


men idag grät jag av lycka när jag såg vad som kommer in i morgon. massa pengar och jag och oskar behöver inet vara oroliga nu ett tag framöver. vi har pengar till våran utlands resa och vi har råd att föda hundarna mat samt köpa de dem behöver. de var alltså mycket mycket mer än 10 000. jag är ledsen du är död pappa , men detta var nog det bästa som kunde hända mig. dem pengar jag fick.


min dag har varit PERFEKT på alla dess vis. och nu ska jag snart fortsätta min perfeka kväll med en runda med fröken bus och herr mespropp.


vad säger ni, mer blogg uppdateringar och mindre facebook?


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards