hundtassarna

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

tomt

Av Marie Björklund - 15 januari 2011 11:36

vad hände med mitt bloggande 3 inlägg per dag?


aja nu bli de lite tomma mellan rum mellan dagarna men så får de vara.


har ju börjat träna in framförgående på Maddox nu , ska även börja med lilla ixa också. ska bara komma på en strategi som fungerar på henne. jag har även börja klicka in hundarna nu. för ixa är de toppen när de gäller fjärren.


nu ska jag däremot ta ut och kör fjärren utomhus. jag tror egentligen ixa kör en bra fjärr , men på golvet inne glider hon när hon ska hoppa upp i luften. både ixa och chess ha haft samma typ av fjärr problem , och de är att dem är så överväldiga glada att det kan se ut som dem tar ett steg fram när dem i själva värket inte gör de. dem båda 2 hoppar i luften men landar på exakt samma plats som tidigare. och vad jag har läst i reglerna är de endast om hunden tar ett steg fram som de blir avdrag av poäng ;)


Maddox kör jag ju också fjärr med. drömmen är ju att tävla lydnad samt även tävla brukset senare.


nu over and for the dogs.


vad händer för min del då? mag ont så de är vila för mig idag . bli min mage bättre kanske jag hinner ta mig ett löpar pass och sen åka till jobbet. när de är så kallt som de är idag så är de skönare löpa på gymmet än ute.


annars ska jag ta de lugnt resten av kvällen. ladda upp för jobb på söndagen också :) missar ju tyvärr skyddet imorgon :( buhu..


men nu ska jag kila vidare ha de bra alla   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Björklund - 23 juni 2011 15:37

På grund av den dåliga funktionen att mobil blogga här anslöt jag mig till Wordpress. Samma namn men annn sida:) så gå in på http://hundtassarna.Wordpress.com . Ha det alla...

Av Marie Björklund - 15 juni 2011 19:24

Detta blir ett mobil inlägg och säkert jobbigt och läsa . Min dator har bror så jag är fast med telefonen:) Mycket har hänt . Jag har gjort godkänt inträdesprov för bevakningen med maddox och vi har även varit på intervju jag och han för hund...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 21:40

Ikväll bestämde jag och hanna för att spåra , så medans hon var och tävlingssprang så tog jag och sambon och la ut spåren , jag la maddox och essies spår och Husse tog ixas spår.   maddox spår låg det 4 pinnar + en slut pinne i spåret. vi gick ...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 13:59


shiit vad det händer mkt nu i juni.   Jag bestämde mig förra veckan att gå en bevakningskurs med maddox som försvarsmakten håller i luleå. på torsdag blir det inträdesprov.   jag har också sökt skola , som lärare . får se om man kommer med ...

Av Marie Björklund - 1 juni 2011 22:46


ibland tappar man ju motivationen till saker och ting även hundträning. Jag föll ganska hårt och tappade motivationen för alldeles mkt. tog inte hand om mig själv , slutade gymma , slutade löpa och jag promenerade knappt. gick det jag var tvungen f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards