hundtassarna

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

natt

Av Marie Björklund - 3 januari 2011 11:20

varför de inte blev något skrivande igår var för att jag startade min färd från luleå till piteå klockan 08.00 . sen anlände jag hem från piteå till luleå klockan 01.00 på natten .. haha så de kan gå. och direkt jag kom hem gick jag med hundarna sen sov jag ärligt talat.


igår var det skydds träning, som vanligt öbrjar vi ALLTID med grupplydnad. det är bra och dåligt. nä mesta dels roligt. men jag vet inte börjar stänga in en  del av mig och inse de där är bra. jag kan aldrig slappna av vilket leder till att M aldrig heller slappnar av. .


men när han var uppe i taket och gick där så bestämde jag mig för att försöka dämpa honom och körde fjärr istället. sen så ser jag alla i min grupp ställt upp sig på led. jag tänkte okej jag tittar på vad dem ska göra men istället ska JAG gå slalom med dem :| jag som redan var spänd i kroppen och ville egentligen bara sitta ner och få han dämpa sig lilla M så vart de lyda figgen och börja gå.


till min förvånad skötte sig M otroligt bra. men syrraan var med , med sin hund och hon gick det ALDRIG traska förbi haha. men nä jagär nöjd över M insatt på slalomet. bli att träna mer men otroligt framsteg.


sen körde jag ju lydnad i skyddet. satte mig brevid figgen med armen på . men kände redan där att jag kunde inte slappna av vilket ledde till en spänd M och en spänd matte. . efter några tillsägelse så slappnade jag av och M gick klockrent.


lämnade honom i bilen en stund och väntade på min tur igen. denna gång när vi kom in slappnade jag av till tusen. han gick KLOCKRENT. han var en jävla dröm att gå med. gå brevid figgen och sitta brevid figgen. nä jag ska leva på de där ögonblicket miljoner gånger.


Sen är ju inte M en lätt hund även om han är på ett sätt en grymt lätt hund. jag har dock använt fel knep länge nog , vilket leder till att de är svårt att ändra på de , men vi är påväg. påväg mot rätt håll. vi ska fortsätta kämpa och jag ler faktiskt åt hans framsteg varje gång.


nu är det röntgen för M som vänta. trodde de var den 5 januari , men det visade sig att de är JAG som har röntgen då ;) hihi


ha de bra alla.


  

 
 
Ingen bild

syrran

3 januari 2011 16:39

Haha ja han skulle väl ge igen för alla gånger Zelda har morrat åt honom:) Men så jäv.. fint han gick sen alltså de såg så häftigt ut ju:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Björklund - 23 juni 2011 15:37

På grund av den dåliga funktionen att mobil blogga här anslöt jag mig till Wordpress. Samma namn men annn sida:) så gå in på http://hundtassarna.Wordpress.com . Ha det alla...

Av Marie Björklund - 15 juni 2011 19:24

Detta blir ett mobil inlägg och säkert jobbigt och läsa . Min dator har bror så jag är fast med telefonen:) Mycket har hänt . Jag har gjort godkänt inträdesprov för bevakningen med maddox och vi har även varit på intervju jag och han för hund...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 21:40

Ikväll bestämde jag och hanna för att spåra , så medans hon var och tävlingssprang så tog jag och sambon och la ut spåren , jag la maddox och essies spår och Husse tog ixas spår.   maddox spår låg det 4 pinnar + en slut pinne i spåret. vi gick ...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 13:59


shiit vad det händer mkt nu i juni.   Jag bestämde mig förra veckan att gå en bevakningskurs med maddox som försvarsmakten håller i luleå. på torsdag blir det inträdesprov.   jag har också sökt skola , som lärare . får se om man kommer med ...

Av Marie Björklund - 1 juni 2011 22:46


ibland tappar man ju motivationen till saker och ting även hundträning. Jag föll ganska hårt och tappade motivationen för alldeles mkt. tog inte hand om mig själv , slutade gymma , slutade löpa och jag promenerade knappt. gick det jag var tvungen f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards