hundtassarna

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Marie Björklund - 21 september 2010 13:34

Går dagens träning gick hur underbar som helst.


ut först var ixa och som vanlig tjorvar ju rutan med den lilla rackar räven. men jag körde vidare och hon gjorde sina moment bra.

sen kom vi till vittringen och jag håller andan för de var ap längesen jag körde det och vem vet? hon kankse helt strular med det?


men näääähää. hon tar rätt pinne och jag skriker bara rakt ut hur duktig hon är . hon är helt bedårande min underbara älskade lilla räv.


sen körde jag lite med maddox. fria följ, läggande och ställande undergång.


nu är vi påväg mot rätt väg. han är väldigt en trängande hund i fria följ men äsch vad fan hund jäveln går iaf brevid mig ?


ställande och läggande klarade han klockrent , nu är de bara slutet kvar och lära in samt platsliggningen ska tränas om igen.   


sen är vi fitt for fight för tävling   


  

vad är en blogg utan underbara bilder?

Av Marie Björklund - 21 september 2010 01:12

klockan 8 ikväll bedrog jag mig mot boden och inteväntade en väldig fin vän nämligen Anna-Lena. hon var på hundkurs med den vackra krokasmedens obelix ;)


men när hon kom började vi träna med dem vackraste och det var då ixa och maddox. över förväntan gick de och kommer gå in mer detaljerat imorgon.


sen fick jag kolla in obelix och jag berömde A-L för väldig mycket men fyade henne när hon påstod vad hennes kurs ledare sa hon skulle göra. helt fel grejer säger jag...


en sak som dom står för är när en hund kallas in så ska ordet bra inte låta rolig utan ordet bra ska förknippas med en godis och rent ut sagt låta hur tråkigt som helst. vad är detta? nä jag håller inte med och kommmer aldrig stå för den saken. inkallning ska vara kul. hunden ska förvänta sig något roligt när man kallar in!


men hur som haver detta efter vi varit med jyckarna begav vi oss mot hennes lägenhet. tog lite kvälls mat och pratade och skrattade. har haft min roligaste kväll och efter ikväll känner jag igen mig igen. jag har fått motivationen att städa och tvätta och allt. YEAH! tack anna lena . jag behöver dig ännu flera dagar i veckan!   


  


så häär glad är jag som ixa uttrycker sig

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards