hundtassarna

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

full fräs

Av Marie Björklund - 27 oktober 2010 23:15

jag går just nu i hm. vet inte . men jag jobbar och jag försöker planera in varje minut och timme rätt för att de ska hinnas allt. jag har väldigt härliga arbetspass , men hoppas på mer timmar. de lustiga är att när jag väl har lite timmar utsatt så blir jag alltid inring för mer och de är ju jävligt bra! :)


jag började vara jäkligt trött på maddox dragande. visst vi kan vissa dagar har det hur underbart som helst och han kan enbart dra mot några hundar i kopplen , men vissa dagar är han hur fruktansvärd som helst ? och jag blir inte klok. jag är less på behöva bråka jag är less på att ständigt och jämt hitta nya lösningar.


så jag bestämde mig nu för att sluta behöva diskutera och bara kunna vara glad och njuta av promenaden VARJE dag . för oftast gör jag de och jag ler inombord för mina vackra hundar. men ibland går de inte och nu har jag sagt det ska gå. så med lite hjälp från andra och djurmagazinet handlade jag en jävligt bra halti. den må kostat 359 kr men den är helt värt de. det fanns 2 olika haltisar. en som sitter så du spänner kopplet under hakan uti halsen , eller den variant som jag har och då är de först ett halsband på hunden som du spänner fast, sen har du snöret som dras som över nosen och snöres dras där efter fram och runt halsbandet och där kopplar du fast de. så de bästa är att det ser ut som de är kopplat som ett vanliga halsband fast de inte är de. och för mig känndes de bäst. för jag tyckte verkligen inte om den andra varianten.


vi har testat de. och han blev något fovvigare mot hundar , men äsch . jag jobbar vidare med de ;)

vi har även promenerat med en vän och de gick hur bra som helst. hennes hund och min hund är inte särskilt lika till åren men i huvud tänket är dem det. lika galna lika jobbiga och lika trottsiga. så de är bra tträning för både dem 2 .


jag har börjat bli en mer morgon människa. för några veckor sen bestämde jag mig för att börja stiga upp minst 2 timmar innan jobbet . och sen har jag bara fortsatt vakna i takt med klockan ca 9 på morgon. klick slår jag upp ögonen. jag har även bestämt att när hundarna väcker mig eller försöker någon morgon tidigare ja då går jag helt enkelt upp. jag är i säng senast 12 varje natt istället för klockan 3-4 på natten eller morgon kanske man säger?

så de gör att jag inte sover till klockan 1 på morgon eller eftermiddagen längre vilket är bra. man hinner så jävla mycket mer!


tyvärr kan jag inte förstå varför min jävla helvetes viktnedgång står still. jag bantar och bantar , gymmar och motionerar . men trots det ser jag ingen skillnad :S varken vågen eller mig själv. men det kanske ger med sig senare?


nu är klockan 23.23 och för mig betyder de sängen. GODNATT alla. och vill ni ha sällskap med mig och galningarna varje dag så hör gärna av er . älskar promenader med andra:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Björklund - 23 juni 2011 15:37

På grund av den dåliga funktionen att mobil blogga här anslöt jag mig till Wordpress. Samma namn men annn sida:) så gå in på http://hundtassarna.Wordpress.com . Ha det alla...

Av Marie Björklund - 15 juni 2011 19:24

Detta blir ett mobil inlägg och säkert jobbigt och läsa . Min dator har bror så jag är fast med telefonen:) Mycket har hänt . Jag har gjort godkänt inträdesprov för bevakningen med maddox och vi har även varit på intervju jag och han för hund...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 21:40

Ikväll bestämde jag och hanna för att spåra , så medans hon var och tävlingssprang så tog jag och sambon och la ut spåren , jag la maddox och essies spår och Husse tog ixas spår.   maddox spår låg det 4 pinnar + en slut pinne i spåret. vi gick ...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 13:59


shiit vad det händer mkt nu i juni.   Jag bestämde mig förra veckan att gå en bevakningskurs med maddox som försvarsmakten håller i luleå. på torsdag blir det inträdesprov.   jag har också sökt skola , som lärare . får se om man kommer med ...

Av Marie Björklund - 1 juni 2011 22:46


ibland tappar man ju motivationen till saker och ting även hundträning. Jag föll ganska hårt och tappade motivationen för alldeles mkt. tog inte hand om mig själv , slutade gymma , slutade löpa och jag promenerade knappt. gick det jag var tvungen f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards