hundtassarna

Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Rubrik saknas

Av Marie Björklund - 30 september 2010 20:27

Haha nu är bloggen väldigt mycket om det nyaste till skottet i familjen. Men jag har valt att jobba mest med maddox nu för jag är ärligt less på att höra han är farlig och gör utfall och enlig många att han biter hål i människor fast han inte gjort det eller liknande. Men syster skulle handla på djur affären idag så såklart drog jag in odjuret. Sköter sig galant. Tar ett ordentligt voff för att han såg en lite pudel tik haha. Men han blev tyst snabbt. Mina knep är bra;) dock hade jag ju tydligen redan skrämt en lite hund Och en tant som även så trodde maddox skulle äta upp hennes hund. Maddox gick förbi hunden och kunde bara sträcka sig fram så kunde han nosa på honom. Men skällde min hund? Neeej!!:) han gick förbi nyfiken och det mest spännande. Han svalde inte tantens lilla hund ;) Som kerstin sa, jag gör bra ifrån mig för jag går bara pang på och utsätter mig för detta :) jojomensan. Men man måste för att komma vidare:)Sen ikväll blev det hjälp med hund möte med kerstin och sin hund. Vi mötte 1 hund och kerstin och sin lilla yrsa har inte problem. Det som blivit är att Kerstin sänt fel signaler och därför har detta uppstått. Kerstin behöver jobba mer att jobba med henne mer. Och komma ihåg att med kommunikation fungerar allt. Ni är duktiga och ni kan och ni kommer klara detta. Vi ska snart ta fram stor provet som du inte visste och där efter blir det inkallning för er:) Men jag är nöjd. Snart blir det promenad med mina idioter :)

 
 
Kerstin och Yrsa

Kerstin och Yrsa

30 september 2010 22:12

Tack Marie för att du hjälpte oss, du är så klok och duktig med hundar. Men huja vad är det nu du hittat på för prov :-)/Kram

http://akital.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

1 oktober 2010 19:02

Duktiga nii!!! :D

http://liiivat.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Björklund - 23 juni 2011 15:37

På grund av den dåliga funktionen att mobil blogga här anslöt jag mig till Wordpress. Samma namn men annn sida:) så gå in på http://hundtassarna.Wordpress.com . Ha det alla...

Av Marie Björklund - 15 juni 2011 19:24

Detta blir ett mobil inlägg och säkert jobbigt och läsa . Min dator har bror så jag är fast med telefonen:) Mycket har hänt . Jag har gjort godkänt inträdesprov för bevakningen med maddox och vi har även varit på intervju jag och han för hund...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 21:40

Ikväll bestämde jag och hanna för att spåra , så medans hon var och tävlingssprang så tog jag och sambon och la ut spåren , jag la maddox och essies spår och Husse tog ixas spår.   maddox spår låg det 4 pinnar + en slut pinne i spåret. vi gick ...

Av Marie Björklund - 7 juni 2011 13:59


shiit vad det händer mkt nu i juni.   Jag bestämde mig förra veckan att gå en bevakningskurs med maddox som försvarsmakten håller i luleå. på torsdag blir det inträdesprov.   jag har också sökt skola , som lärare . får se om man kommer med ...

Av Marie Björklund - 1 juni 2011 22:46


ibland tappar man ju motivationen till saker och ting även hundträning. Jag föll ganska hårt och tappade motivationen för alldeles mkt. tog inte hand om mig själv , slutade gymma , slutade löpa och jag promenerade knappt. gick det jag var tvungen f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards